General Photography banter thread

Discussion in 'Photography & Video' started by csimpson, Dec 16, 2009.

  1. csimpson

    csimpson Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    7,643
    Location:
    Sydney
    So, someone the other day said it might be good to have a general Photo banter thread where people can post up what's on their minds, any rants or things they might have done recently.

    I'll start things off! On the way home this evening I saw a crazy Christmas'd up house, lights and plastic Santas and all. I pulled over and took a few photos, and out of blue a young woman walked over, and said "You use SLR camera?", complete with thick eastern European accent. She was holding a 50D + Sigma 18-200 but couldn't get any decent shots. I bumped the ISO up to 800 for her and stuck it in Av, took a couple of photos and then took a portrait of her in front of the lights with some fill flash so she could show her friends.

    I just wanted to share that it felt great to be able to help out with a bit of useful knowledge, and I'm stoked my fill flash portrait came out well instead of being an over-underexposed mess :lol:

    Here's the house I was looking at:

    [​IMG]]​

    So anyway, share your random banter. Feel free to laugh at my crappy photos, by the way - I was using a 50-200 and couldn't get far enough back :lol:
     
    Last edited: Dec 16, 2009
  2. 0oBelialo0

    0oBelialo0 Member

    Joined:
    Aug 12, 2002
    Messages:
    4,025
    Location:
    Canberra
    Wait... isn't this thread sorta what this whole forums is about? Maybe I've been gone too long, but don't get it.

    Ben
     
  3. OP
    OP
    csimpson

    csimpson Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    7,643
    Location:
    Sydney
    Eh, I was just going off what vindicator was saying and I figured my tidbit wasn't valuable enough for a thread of its own. No skin off my nose if no-one replies :)
     
  4. Fatmantan

    Fatmantan Member

    Joined:
    Jul 27, 2002
    Messages:
    9,225
    Location:
    Sydney
    Heh, what time were you there? I drove past last night looking at a few people taking photos and a few inside on the driveway taking shots.

    For those who want to know, this house is in Rhodes on Devlin St/Homebush Bay Drive. (That is the one right? :lol:)

    I dont want to think of how much electricity this guy uses.....
     
  5. vindicator

    vindicator Member

    Joined:
    Apr 5, 2002
    Messages:
    6,458
    My new home.
     
  6. OP
    OP
    csimpson

    csimpson Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    7,643
    Location:
    Sydney
    Oh, roughly about 9PM I think. I would have been the one standing as far away as I could, stupid tele zoom :lol:

    Vindi: You might be interested in some of the shots from the GXR+33/F2.5 :thumbup:
     
  7. bubblegoose

    bubblegoose Member

    Joined:
    May 18, 2007
    Messages:
    4,509
    Location:
    Molesworth - Tasmania
    That didn't sound very enthusiastic... :lol:
     
  8. SyN

    SyN Member

    Joined:
    Jun 27, 2001
    Messages:
    7,187
    gah our office receptionist (yeah shes ok) is trying to get me to teach her how to use her SLR. argh its pretty frustrating teaching the VERY basics.
    rule number 1... do not use liveview for normal shooting!!!!!
    RARARARRRRR
     
  9. vindicator

    vindicator Member

    Joined:
    Apr 5, 2002
    Messages:
    6,458
    Nice csimpson. What are your impression of it?

    Really liking Zephyrance's stream.

    Want to cop a 'flex or 'blad.
     
  10. vindicator

    vindicator Member

    Joined:
    Apr 5, 2002
    Messages:
    6,458
    csimpson: saw you on the tele a while back lol.
     
  11. bubblegoose

    bubblegoose Member

    Joined:
    May 18, 2007
    Messages:
    4,509
    Location:
    Molesworth - Tasmania
    Anyone got a link to the clip of him on tv? i wanna watch him, and laugh :lol:
     
  12. OP
    OP
    csimpson

    csimpson Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    7,643
    Location:
    Sydney
    Please no-one post it :p
     
  13. SyN

    SyN Member

    Joined:
    Jun 27, 2001
    Messages:
    7,187
    hahah too bad
     
  14. vindicator

    vindicator Member

    Joined:
    Apr 5, 2002
    Messages:
    6,458
  15. Fatmantan

    Fatmantan Member

    Joined:
    Jul 27, 2002
    Messages:
    9,225
    Location:
    Sydney
    Holy shit, i almost got taken out while driving past this house at lunch today.

    There was an accident at the traffic light intersection and both left lanes were closed. Everyone had to move intot he right lane, where i just managed to squeeze through on the Yellow light.

    As i'm passing through the accident, there is a right turning bay on the other side of the road which has only just in the last month had new wire traffic dividers put in. I always thought it was a good idea and today it proved it!

    I'm only 1 meter away from death!! A car fromt he other side of the road loses control and mounts the gutter and hits the new wire barriers and stops dead on top. RIGHT NEXT TO ME!!!! :wired:

    The passengers were ok thank god. But it was sooooo surreal!

    [​IMG]
     
    Last edited: Dec 17, 2009
  16. crankinhaus

    crankinhaus Member

    Joined:
    Jan 15, 2008
    Messages:
    179
    Location:
    Sydney, Australia
    good little post on photographing xmas lights here :thumbup:
     
  17. vindicator

    vindicator Member

    Joined:
    Apr 5, 2002
    Messages:
    6,458
    Ryan McGinley's Moon Milk. Amazing use of gels.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. OP
    OP
    csimpson

    csimpson Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    7,643
    Location:
    Sydney
    In other news, they're using a D3s on the Space Station.

     
  19. BigandY

    BigandY Member

    Joined:
    Apr 1, 2003
    Messages:
    8,160
    i don't think there's enough usage of funbags in today's photography.
     
  20. Fatmantan

    Fatmantan Member

    Joined:
    Jul 27, 2002
    Messages:
    9,225
    Location:
    Sydney
    Hear hear!

    Since Ravenfiree seems to have disappeared, there should be more models on display! :weirdo:
     

Share This Page